Rengsjö

Läsartext
Årsmöte PRO Rengsjö

Rengsjö PRO hade årsmöte fredagen den 4 mars på RSK-lokalen.

Detta är en läsartext.

Annons

Ordföranden Ann-Christin Jonsson hälsade 100 medlemmar och två skrivtolkar välkomna. Mötet inleddes med parentation för sju medlemmar som avlidit under 2021. Ordförande läste dikten När tiden hejdar sig av Alf Henriksson och därefter följde en tyst minut.

Sånggruppen sjöng Han är min sång och min glädje ackompanjerad av Ulla och därefter I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut, jag drömde det var fred på jord och alla krig var slut. En passande sång som verkligen berörde oss alla i dessa tider.

Annons

Mötesförhandlingarna leddes av Roland Hedlund med Laila Larsson som sekreterare. Verksamhetsberättelsen, resultat- och balansräkning samt revisorernas berättelse föredrogs och godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Styrelsen valdes enligt följande: Ordförande Ann-Christin Jonsson, vice ordförande Ossian Olsén, sekreterare Laila Larsson, kassör Margareta Olsson. Ledamöter: Sven Törnblom, Christer Svensson, Mary-Louise Nilsson och Birgitta Hildingsson. Ersättare: Anita Jakobsson och Kerstin Persson. Revisorer: Siv Mickelsson och Åke Frisk. Ersättare: Uno Eriksson.

Åtta medlemmar avtackades med en blomstercheck, för lång och trogen tjänst inom vår förening

Margareta Olsson informerade om kommande resor: En kryssning med M/S Glory 2-3 maj, hemlig dagsresa 30 maj och en långkryssning med Cinderella till Bornholm/Visby 21-24 augusti. Kontakta Maggan för mer info eller på Rengsjö PRO:s hemsida.

Efter mötesförhandlingarna serverades en god morotssoppa och smörgås.

Sånggruppen återkom och sjöng Våren är här och Fem röda rosor. Ett litet frågequiz hann vi också med innan årsmötet avslutades med kaffe och kaka samt dragning på lotteriet.

Ann-Christin tackade alla som kommit, och ett extra tack till skrivtolkarna och köket. En trevlig eftermiddag med många skratt.

Annons

Nästa medlemsmöte fredagen 1 april.

Laila Larsson

Till toppen av sidan